معرفی گروه مردان بارانی(گروه تواشیح سیرت النبی مشهد مقدس)

معرفی گروه مردان بارانی(گروه تواشیح سیرت النبی مشهد مقدس)

 

عکس و تصویر

اعضای گروه در بدو تاسیس عبارتند از آقایان جانباز پرافتخار محمد محمدی، هادی محمدیاری، دکتر مجید نجارزاده، اکبر روکی، حسین علیپور، رضا بقایی، مصطفی طیرانی  که دورهم جمع شدند و گروه سیرت النبی را پایه گذاری کردند.

حال نگاهی کوتاه داریم بر معرفی اعضا، تاریخچه ، افتخارات ، فعالیتها و برنامه های گروه تواشیح و مدیحه سرایی گروه سیرت النبی مشهد مقدس:

4yan_groh_(2).png

گروه تواشیح و مدیحه سرایی سیرت النبی مشهد مقدس در سال1375با هدف ترویج فرهنگ اصیل قرآنی و اسلام ناب محمدی در شهر مقدس مشهد تشکیل شد.این گروه در طول چندین سال فعالیت مستمر و پایدار خود با تولید و اجرای برنامه های متنوع مذهبی ، علاوه بر کسب چندین رتبه ی ممتاز در مسابقات مختلف ، به اجرای برنامه در استان هایمختلف کشور پرداخته است.

hg93_groh_(1).png

 آقای محمدی مدرس قرآن در موسسه ی بنام نیایش رضوان هستند و در اکثر اجراها ایشون بعنوان تک خوان بخشهای عربی را بیشتر میخونن که صدای بسار زیبایی دارند و در این زمینه استاد هستن.

 

kfnx_groh_(8).png

 آقای محمدیاری به جرات میتوان گفت استاد آواز  و تک خوانی در کشور حساب میشوند و در اکثر اجراها تک خوانی بخش فارسی رو میخونن که صدای بسیار بسیار زیبا و نورانی و آرومی دارن و هزار آفرین باید به این استاد بزرگوار باید گفت چون صدای نورانی خودشون رو فقط در راه خدا و زمزمه های نورانی تواشیحها بکار بردند و در جاهایی دیگه استفاده نکردند. 

dwn9_groh_(7).png

 

 

9x5u_groh_(6).png

 استاد بزرگوار جناب آقای رضا بقایی از مدرسان قرآن هستند و در اکثر اجراها بصورت تک خوان بخش فارسی و عربی رو برعهده دارن و در هر دو زمینه بجرات میتوان گفت هنرمند هستند.آقای بقایی مدیر هماهنگی این گروه محسوب میشوند و برای هماهنگی و دعوت از این گروه با این شماره 09155088694میتوانید تماس بگیرید.

 

1gmi_groh_(3).png

 

 gfjy_untitled.png

 

h5yc_groh_(9).png

 عضو کوچک (از لحاظ سنی) گروه محسوب میشوند و معلم قرآن آموزش و پروش هستند و ایشون هم در برخی کارها تک خوانی رو بر عهده دارند.

این گروه که متشکل از حافظان ، قاریان و موذنین ممتاز میهن اسلامی است با اجرای برنامه های متنوع در قالب هنر تواشیح و مدیحه سرایی ، که یکی از هنرهای زیبا ، تأثیرگذار و ماندگار است که از اولین سال های ظهور اسلام ، رشد یافته و در میان مسلمانان جایگاه مناسبی یافته است ، سعی دراشاعه فرهنگ و هنر اسلامی دارد.بدون شک انتقال مفاهیم قرآنی و سیره اهل بیت)علیهم السلام(از طریق هنر تواشیح و بیان موزون آیات قرآن که دارای موسیقی معنوی است با بیان شیوا ، لحن و همخوانی دلنشین می تواند از طریق هنر بر قلوب مخاطبان تاثیر گذارد و عشق حقیقی را در آنها بیدار كند و كلام حضرت حق را بر دلهایشان جاری سازد.

 

اعضاء گروه قبل از شروع به فعالیت در  گروه سیرت النبی مشهد مقدس، در محافل و مراکز قرآنی شهر مشهدشرکت فعالی داشته و همگی از نخبگان قرآنی این شهر بوده اند.با تشکیل گروه و فراهم شدن مقدمات برنامه ها و فعالیت های گروه ، رفته رفته این فعالیت ها شکل رسمی به خود گرفته و عزم اعضاء گروه برای گسترش فعالیت ها و کسب مدارج بالاتر ، راسخ تر و محکمتر گردیده و با پشتكار و عشق و علاقه ای كه به هدف متعالی خویش داشته اند ، با حفظ وحدت و یكپارچگی در بین اعضاء در مسیر قرآن كریم و ترویج فرهنگ اسلامی برگرفته از سیره اهل بیت)علیهم السلام( ماندگاری خود را به اثبات رساندند.

گروه هم سرایی سیرت النبی در بسیاری از محافل قرآنی ، مراسمات و همایشهای علمی مختلف که با حضور مراجع معظم تقلید ، آیات عظام ، علما ، فضلا و همچنین مقامات کشوری و لشکری برگزار شده به اجرای برنامه پرداخته است.

گروه تواشیح سیرت النبی مشهد مقدس ، در سایر استان های میهن اسلامی برنامه های فرهنگی ، قرآنی ، تبلیغی متنوّعی را به مناسبت های مختلف به دعوت نهادها و سازمان های مختلف کشور به اجرا پرداخته است این سفر های تبلیغی برگ زرینی در تاریخ فعالیت گروه بوده است.

گروه سیرت النبی به برکت عنایات و توجهات حضرت ولی عصر ، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و علی بن موسی الرضا (ع) ، به اجرای بیش از ده ها برنامه مختلف درمدح و ثنای ائمه اطهار (علیهم السلام) ، به مناسبت های مختلفی همچون مراسم تحویل سال نو و... در حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) مفتخر است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ جمعه 8 مهر 1398برچسب:گروه تواشیح,تواشیح,گروه تواشیح سیرت النبی مشهد مقدس, ] [ 16:11 ] [ سیرت النبی ]
[ ]

کد بارش گل رز به دنبال موس